מצבות זוגיות – כפולות

עיצוב ובחירת מצבות זוגיות בהחלט אפשרי. איך מתאפשרת הנחת מצבה זוגית ומה אתם חייבים לדעת לפני הקבורה?

מצבות זוגיות, מצבת יחיד, מצבה כפולה ומצבה משפחתית הם ביטויים שאפשר להגיד שאנו מאחלים שלא תצטרכו להכיר או לחקור אודותיהם לעולם, או לפחות בזמן הקרוב, בשל כך שאם הגעתם לחקור אודות ביטויים אלה כנראה שחוויתם אובדן או שאתם אנשים מסודרים הדואגים לעתידכם ולא מפחדים מהיום בו תצטרכו להשתמש או לרכוש מוצר אחד מבין הרשימה שתוארה לעיל.

קניית מצבה

כחלק מסידורי המוות, ארגון השבעה, בחירת בית עלמין והודעה לסביבה העוטפת אשר הכירה את המנוח, יש גם לבחור מצבה. במידה והמנוח לא בחר מצבה טרם מותו משפחות תעשה את הבחירה עבורו. הקנייה של המצבה תהיה מחברות המתמחות בעיצוב ובהכנת מצבות או לחילופין דרך בית העלמין בו יקבר המנוח. בהחלט ניתן להזמין מצבה מראש אשר מתאימה לכם הן בעיצוב אך הן במבנה כדוגמת מצבות זוגיות או מצבה משפחתית.

בחירת וקניית חלקה

עוד סידור לפני המוות שניתן לעשות כהכנה ליום עצוב שכזה הוא קניית חלקה. קניית חלקה מראש מאפשרת לבחור את בית העלמין שבו תרצו להיקבר או לקבור בעתיד אדם קרוב אליכם ועל כן מאפשרת גם לשמור מקום בשורה מסוימת, ובאזור מסוים. בהקשר מצבות משפחתיות או מצבות זוגיות, יש הכרח בשמירת מקום מראש, כלומר קניית ושריון חלקה מראש. כך תוכלו להבטיח שיהיה מספיק מקום לקבירה של שני אנשים, או יותר, סמוך אחד לשני.

מצבות זוגיות

מצבה כפולה, או בשמה השני מצבות זוגיות, הן מצבות מחוברות או לחילופים זהות אשר מאפשרות לבני זוג מנוחים להיקבר סמוך אחד לשני. המטרה של מצבה זוגית היא להשאיר ולסמל את החיבור העמוק של בני הזוג גם לאחר המוות בכך שיקברו סמוכים אחד לשני. "בחייהם ובמותם לא נפרדו".

כשרות ותקינות המצבות

למרות שמדובר במצבה כפולה, היא נחשבת כשרה לחלוטין בפני היהדות. תוכלו לבחור לרכוש מצבה כפולה ולהשתמש בה בבית עלמין יהודי וכשר לחלוטין, אפילו אם אחד מבני הזוג המיועדים להיקבר תחת המצבה הזוגית שנקנתה מראש ילך לעולמו מוקדם יותר מהאדם השני.

הנחת מצבה זוגית

כאשר עורכים קבורה יהודית, קוברים את המנוח תחת האדמה ועליה מניחים מצבה. מטרת המצבה לכסות את הקבר וגם להעניק מראה יותר יפה ויותר "קל לעיכול" עבור בני המשפחה והמכרים אשר מגיעים לפקוד את קבר המנוח. מצבה זוגית מונחת גם כן על אדמת הקבר כך שהיא מכסה את שני הקברים של בני הזוג, ולעיתים, מצבה משפחתית גם מכסה אפילו יותר.

הנחת מצבה זוגית נעשית בשלבים, כאשר האדם הראשון אליו שוריינה המצבה נקבר באדמה המצבה מונחת מעל קברו. כאשר האדם השני נפטר מסירים את המצבה שהונחה בעבר ומכסים את שני הקברים ביחד, כך נוצרת המצבה הזוגית. אופן הסרת והנחת המצבה אינו פוגמים בקברים או בכשרותם. כך תקבלו את המצבה הזוגית אותם רכשתם למרות ששני האנשים לא מתו באותו הזמן.

עיצוב מצבה זוגית

בדומה לעיצוב מצבה משפחתית ומצבת יחיד, מצבות כפולות ומצבות זוגיות גם כן ניתנות לעיצוב. תוכלו לבחור כל עיצוב שתרצו, החל מהאבן ממנה תוכן המצבה, דרך הכיתוב, הגופן וכמובן הוספת עיטורים או סמלים מיוחדים לפי עיצובכם. עיצוב מצבה זוגית מאפשר לכם לשמור על אחידות בין שתי המצבות (בעיקר בגלל שכעת הן אחד), כך מיד יוכלו לקשר בין השני המנוחים הקבורים ולהבין כי מדובר בבני זוג שבחרו לא להיפרד.

מצבה כפולה מאפשרת לכם לבחור מראש להישאר ביחד אחרי המוות גם אם שני בני הזוג או בני המשפחה לא ילכו לעולמם באותו הזמן. ישנה שיטה מיוחדת להסרה והחזרה של המצבה לאחר שהאדם השני הולך לעולמו וכמובן, תוכלו לעצב את המצבה כיצד שתרצו על מנת לקבל בדיוק את מה שתרצו.

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם