מצבה מאבן אחת

מצבה מאבן אחת היא מצבה פשוטה, שבנויה כמשטח בגובה אחיד ולא כוללת אבן נוספת כמשענת. מאחר שייצורה של מצבה מאבן אחת הוא פחות מורכב, זהו גם סוג המצבה הזול ביותר, לכן זוהי גם המצבה הנפוצה ביותר בישראל.

היתרון המשמעותי של מצבה מאבן אחת הוא העמידות שלה. מאחר שזוהי מצבה שוכבת, היא לא נשחקת ברוחות כפי שנשחקות מצבות עם משענת ולכן היא מתאימה מאוד לאנשים שמעדיפים לא לתחזק את המצבה בכל כמה שנים.

אף על פי שכאמור, מצבה מאבן אחת היא בין המצבות הזולות יותר, חשוב להבין שמחירה הסופי תלוי בכמה גורמים, כשאחד הגורמים המרכזיים הוא סוג האבן הטבעית

אבנים טבעיות שמתאימות למצבה מאבן אחת

אבן חלילה

חלילה היא אבן גיר שבדרך כלל נחצבת בחברון. לאבן יש מרקם אחיד וצבעיה הם גון קרם עד צהבהב, ולעיתים גם חום. היתרון של אבן החלילה הוא הקלות שבה אפשר לעצב אותה, והחיסרון שלה הוא שהיא מצריכה תחזוקה מדי כמה שנים, שכוללת מריחה מחודשת של סילר ושל חומר מילוי.

אבן יפתח

אבן יפתח נחצבת באזור הגליל והיא אבן באיכות גבוהה. צבעי האבן הם בגון לבן, קרם, אדום וורוד, ומראה מזכיר שיש בזכות הנימים הוורדרדים שבה. היתרון של אבן יפתח הוא המראה היפהפה והעמידות הגבוהה מאוד שלה. החיסרון שלה הוא שבגלל המבנה והצורה שלה, אי אפשר להכין ממנה מצבה ישרה.

אבן גלילית

גם אבן זו נחצבת בגליל, כמו שמשתמע משמה. צבעה נע בין חום בהיר לחום אדמדם. היתרון של האבן הגלילית הוא שזאת אבן שיש קשה ועמידה, שלא זקוקה לתחזוקה. החיסרון שלה הוא שעיצוב המצבה מוגבל ואין אפשרות לעצב איתה מצבה ישרה.

אבן בזלת

אבן געשית שנחצבת בגליל התחתון. צבעה כהה ונע בין שחור, שחור ואפור או שחור ירקרק, והמרקם שלה מחוספס וגבישי. היתרון של הבזלת הוא המראה המאוד מרשים שלה וגם העובדה שהיא לא זקוקה לתחזוקה. החיסרון שלה הוא שאפשרויות עיצוב המצבה איתה מוגבלות.

אבן ירושלמית (אבן סלייב)

אבן סלייב, שמוכרת יותר בשם אבן ירושלמית, נחצבת באזור ירושלים ובעלת מראה טבעי. צבעיה מגוונים ויכולים לכלול חום, אדום, צהוב וורוד. היתרון של האבן הירושלמית הוא העמידות הגבוהה שלה בפני פגעי הזמן ומזג האוויר, לכן העמידות שלה בפני לכלוך ורטיבות, כך שהיא שומרת על המראה המקורי לאורך שנים ארוכות. לאבן הירושלמית אין חיסרון אובייקטיבי, אבל יש כאלה שסבורים שהמראה שלה פשוט מדי.

אבן ג׳ת (אבן עצמון)

אבן שנחצבת באזור הגליל, חזקה ובעלת מראה שמזכיר שיש. צבעיה של אבן ג׳ת הם בהירים ויכולים לנוע מקרם, לצהבהב ועד גוני אדמה ואפילו אפורים. היתרון של מצבה מאבן ג׳ת הוא העמידות שלה – היא נשמרת למשך שנים בלי תחזוקה. החיסרון של מצבה מאבן זו הוא שמגוון העיצובים שלה מוגבל.

שיש טורקי

אבן שיש איכותית שמיובאת מטורקיה, מהאי מרמרה. צבעי השיש הטורקי הם אפור תכלכל עם פסים אפורים טבעיים. היתרון בשיש הטורקי הוא המראה המרשים והיוקרתי שלו. החיסרון הוא שלעצב מצבה משיש טורקי הוא בדרך כלל יקר יותר מלעצב עם אבנים אחרות.

שיש גרניט סרדו

שיש גרניט סרדו הוא אבן איכותית ועמידה, שנחצבת בישראל. צבעי הגרניט סרדו הם אפור עם נקודות לבנות. היתרון של מצבה מאבן זו הוא האיכות הגבוהה שלה במחיר יחסית נוח, לעומת אבני שיש אחרות. החיסרון שלה הוא שצבעה אחיד ואין מגוון של צבעים לבחירה.

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם